EN GR
Η Μαία και η Μαιευτική στην Ελληνική Τέχνη: 4 χαρακτηριστικά παραδείγματα
 
Περισσότερες λεπτομέρειες
Απόκρυψη λεπτομερειών
1
Μαιευτής, MSc, Πρόεδρος Σ.Ε.Μ.Μ. Ναυπλίου, Κ.Υ. Γκούρας Γ.Ν. Κορίνθου, Υποψήφιος Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
 
 
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2014-01-01
 
 
ΕΛΕΥΘΩ 2014;19(1):234-241
 
ΠΕΡΊΛΗΨΗ
Η Μαιευτική συχνά χαρακτηρίζεται ως ένας συγκερασμός επιστήμης και τέχνης καθώς Μαίες και Μαιευτές δεν οφείλουν μόνο να διαθέτουν την επιστημονική και πρακτική κατάρτιση στο μέγιστο δυνατό βαθμό αλλά και οι δεξιότητές τους να είναι τέτοιες που να μην αποτελούν απλούς «χειρισμούς» αλλά κινήσεις ουσι-αστικές και καθοριστικές, όπου και όπως χρειάζεται, ακριβώς όπως οι κινήσεις των καλλιτεχνών κατά την καλλιτεχνική τους δημιουργία.Δεδομένης της εκτίμησης και του σεβασμού που ανέκαθεν έτρεφαν οι κοινωνί-ες προς τις Μαίες, λόγω της ενασχόλησής τους με το θαύμα της ζωής αλλά και του καθοριστικού ρόλου που διαδραμάτιζαν σε πολλές εκφάνσεις της κοινωνί-ας μέσω του φαινομένου της γέννησης, οι Μαίες ήταν αναμενόμενο να αποτε-λέσουν θέμα της Τέχνης καθώς αυτή συχνά αποτυπώνει την καθημερινότητα σε όλες της τις μορφές όπως επίσης  το αφηρημένο και υπερβατικό.Στο άρθρο που ακολουθεί θα επιχειρήσουμε να παρουσιάσουμε μερικά χαρα-κτηριστικά παραδείγματα στα οποία η Τέχνη περιλαμβάνει τη Μαία στη θεμα-τολογία της ιδίως στον ελληνικό χώρο και θα προσπαθήσουμε, επ’ αφορμή των παραδειγμάτων που θα εκθέσουμε, να «αναπαραστήσουμε» μερικές «όψεις» της Μαίας και του έργου της στη συνείδηση του ελληνικού λαού, συνεπικου-ρούμενοι από την επιστημονική γνώση της Ψυχολογίας.
ISSN:1106-6822
Journals System - logo
Scroll to top